Czy warto uruchamiać płatną reklamę na Facebooku dla sklepu internetowego?

Promocja firmy w Internecie to w dzisiejszych czasach wręcz konieczność. Jednak czy reklama sklepu internetowego na Facebooku to dobry sposób na dotarcie do potencjalnych klientów?

Reklama Facebook Ads — czyli dokładnie co?

Wdrożenie płatnej reklamy sklepu internetowego na Facebooku pozwala na stosunkowo tanią promocję biznesu. Możliwość określenia budżetu dziennego i harmonogramu wyświetlania reklam pozwala zachować pełną kontrolę nad wydatkami. Tym samym reklama na Facebooku to idealne miejsce promocji każdego biznesu niezależnie od wielkości. Promocja w tym kanale social media sprawdzi się idealnie w przypadku lokalnych firm jednoosobowych, kilkuosobowych zespołów, jak i dużych internetowych sklepów ogólnopolskich. To świetny sposób na wypromowanie sklepu działającego w jakże popularnym modelu dropshipping.

Reklama sklepu internetowego na Facebooku będzie polegać na wyświetlaniu materiałów reklamowych, kierowanie ich do użytkowników na podstawie ich lokalizacji (np. dany kraj, miasto), wieku, płci, zainteresowań. Ta forma promocji sklepu internetowego umożliwia bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej. Kiedy reklama zostanie utworzona, musimy ustalić budżet: cenę ofertową dla każdego kliknięcia lub tysiąca wyświetleń, które otrzyma reklama. Reklama będzie wyświetlała się osobom, które akurat przeglądają Facebook i spełniają kryteria, określone wcześniej w reklamie. Reklamy w aktualnościach niczym nie różnią się od innych wpisów. Reklama może wyświetlać się także w prawej kolumnie.

Jaki jest koszt reklamy sklepu internetowego na Facebooku?

Dzięki niskiemu progowi wejścia reklama sklepu internetowego na Facebooku jest odpowiednia dla każdego biznesu, niezależnie od wielkości. Ten kanał daje możliwości określania budżetu na reklamę, jak i sprecyzowania daty zakończenia jej wyświetlania. Kontrola budżetu nie stanowi poważnego wyzwania. Facebook sprawdzi się idealnie do promocji produktów dla dzieci, handmade, ekologicznych, wyrobów lokalnych, artykułów dla zwierząt, odzieży i akcesoriów turystycznych, kosmetyków, tekstyliów, biżuterii. Niedozwolona jest m.in. reklama zabawek erotycznych.

Łatwość określenia celu

Rozwój sklepu internetowego z reklamą Facebook Ads jest prosty i przyjemny. Utworzenie takiej formy promocji daje możliwość wybrania określonych celów. Może to być np. polubienie posta, zwiększenie liczy odwiedzin na stronie internetowej, czy otrzymywanie większej liczby wiadomości od potencjalnych klientów.

Z Facebooka korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy. W samej Polsce w sumie ok. 17 mln ludzi. I tu są również Twoi potencjalni klienci. Agencje marketingu internetowego nie bez powodu uznają reklamy Facebook Ads za jedno z najbardziej skutecznych sposób promocji. Samo ustawienie tego rodzaju promocji dla sklepu nie jest trudne. Jednak niskiej jakości grafika i kiepskiej jakości tekst reklamy może narazić Twoją firmę na niepotrzebne przepalanie budżetu. Chcesz uruchomić reklamę na Facebooku? Zawsze powierzaj kampanie profesjonalistom.